đŸ–šïž Systemet för Prakticums skrivare har förnyats och vi har stött pĂ„ en del tekniska problem. Kontakta oss eller kom via IT rummet ifall det inte fungerar att skriva ut.

✕

Guide för Fjärrassistans

Datum skapad: 2025-02-14 08:44    Senast uppdaterad: 2025-02-14 08:55

Guide för FjÀrrassistans

Introduktion

FjÀrrhjÀlp Àr ett verktyg som gör det möjligt för IT-supportpersonal att pÄ distans hjÀlpa anvÀndare med deras datorproblem. TÀnk dig att du har ett problem med din dator och inte vet hur du ska lösa det. Med FjÀrrhjÀlp kan en IT-expert ansluta till din dator frÄn sin plats, se vad som hÀnder pÄ din skÀrm och till och med ta kontroll för att lösa problemet direkt. Detta gör det mycket enkelt att felsöka problem för personal som inte befinner sig pÄ vÄra tvÄ huvudkontor, till exempel Sveps, eller om du arbetar hemifrÄn.


För slutanvÀndaren

FjÀrrhjÀlp för slutanvÀndaren Àr mycket enkelt. Vi har redan rullat ut det pÄ din enhet, och det bör vara installerat och klart för anvÀndning. Allt du behöver göra Àr att kontakta oss med ditt problem, sÄ startar vi processen frÄn vÄr sida.


Steg för att anvÀnda fjÀrrassistans:

  1. Kontakta IT-support:Kontakta oss och berÀtta om ditt problem.
  2. Ta emot en förfrÄgan:NÀr din IT-supportperson har skickat begÀran fÄr du en popup som ser ut sÄ hÀr:

      

  • Om popup-fönstret inte visas inom nĂ„gra sekunder, kontrollera att du inte har missat det. Det kan du göra genom att klicka pĂ„ klockan och kontrollera dina meddelanden.

         

  1. Klicka pÄ popup-fönstret: Om du klickar pÄ popup-fönstret eller meddelandet startar FjÀrrassistans.
  2. Ge Ätkomst:IT-supporten kan begÀra antingen full kontroll över din enhet eller bara visa skÀrmen. Du mÄste tillÄta eller neka supportpersonens Ätkomst.

      

  1. FjÀrrassistans: NÀr Ätkomst har beviljats kan vi styra din enhet och felsöka som om vi vore pÄ plats.
Filer
Vid brÄdskande Àrenden kan du Àven kontakta oss via servicenumret 020 769 9710.